Mumin & Emil i Lönneberga

Godmorgon.
Eller morgon är väl inte direkt rätt ?
Iallafall, min morgon har gått åt att titta på mumin ( på finska ) och jag förstod allt, även fast allt var på finska ! Man får ju nästan vara stolt, även fast programmet är på "småbarnsnivå" :) Emil var i alla fall roligt att titta på. Det var det avsnittet där Emil, tuppen och griseknoen ( skrivs det så? ) söp sig fulla på körsbär. :)

Idag måste jag läsa på tyskaprov som vi har i tisdag. Skulle verkligen inte orka anstränga mig med att läsa på tyska, som jag ändå tycker att är jättetråkigt, usch, men det man måste göra, måste man.

Här kommer ett foto jag tog igår.




klicka på bilden, för att få den större.


Kommentarer
Postat av: e

fina bilder

:)

2008-11-30 @ 13:09:19
Postat av: Anonym

mumin :D:D:D jag vill kunna mer finska än vad jag kan, det suger, jag fattar bara lite :(

2008-11-30 @ 19:47:50
Postat av: astrid

jag skrev det innan, bara så att du vet :P

2008-11-30 @ 19:48:14
Postat av: Alexandra

Hej, Bra sida <333

HA de bra, hälsa din familj från oss!<333 H.Alexandra & Fam.

2008-12-17 @ 14:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0