Åsikt!

Imorgon är det ju Alla <3-dag.
Jag måste uttrycka mig om det.

Jag tycker att Alla hjärtans dag är överskattat.

Jag tycker att det inte ska behöva finnas en dag som denna där
det "hör till" att visa extra mycket kärlek osv.
Inte ska man väl behöva ha en extra dag för det?
Alla dagar väl borde vara "alla hjärtans dag"?

Istället kan man ha typ "inget hjärtans dag" där man för en dag i året
får "skita i" den man inte gillar, med gott samvete!

+ tänk på alla singlar som inte har någon att fira denna dag med?
Hur tråkigt har inte dom?

MEN, det är ju ändå en bra dag för såna som INTE har någon men som vill visa sina känslor. ;)
Men samtidigt, ska det faktiskt måste finnas en dag som denna för att man ska våga visa hur man känner för någon?

Jag är nog mer för en dag som "inget hjärtas dag".

Nu är det överallt. I butiker,i skolor m.m en massa hjärtan och kramdagar och sånt tjafs
bara för att det en dag ska vara en "kärleksfull" dag.

Jag tycker alltså att det inte ska behöva finnas en dag som denna för
att alla ska vara snälla och kärleksfulla!
Jag tycker att det ska vara så varje dag.




Kommentarer
Postat av: Minna

dan hittades ju på efter nå helgon, sen blev de ett sätt att sälja allt möjligt fan, så du e nog på rätt spår enligt min åsikt.

2010-02-13 @ 16:54:51
URL: http://minkaffepaus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0